Home

Markocsán Sándor / Nike futóklub

Van-e személyes tapasztalatod, emléked – akár mint sportoló, akár mint edző a mezítlábas futótechnikáról?
A 80-as években, mikor még profi futó voltam a résztávos edzések után rendszeresen mezítláb vezettünk le a füves focipályánilletve tengerparton homokban egy pár kilométert, de hosszabb távot nem futottam.

Van-e valamilyen történeted a mezítlábazással kapcsolatban?
Saját történetem nincs, ha a mezítlábas futásról hallok mindig beugrik a 60-as Olimpia bajnoka Abebe Bikila, aki mezítláb futott 2:15-öt. >>

Ha értékelned kéne egy tizes skálán – mennyire ajánlanád tanítványaidnak a mezítlábas futótechnikát cipőben és mennyire mezítláb?
A mezítlábas futótechnikát gyors futásokhoz, résztávos edzésekhez javaslom, illetve magát a mezítlábas futást- saját tapasztalatok alapján – a résztávos edzések utáni levezetéshez, illetve a füvön “repülőkhöz”. Nagyon jól tud regenerálódni a fáradt láb edzés után, a szabadon hagyott lábfejnek jobb a keringése.

Az általad javasolt edzéstervekben szerepelt-e “mezítlábas” technikai gyakorlat?
A Nike is felismerte a mezítlábas futás előnyeit, ezért fejlesztette ki a Nike Free sorozatot, amit eleinte, mint “futás kiegészítő eszköz” pozicionált. Ennek a cipőnek a kialakítása lehetővé teszi azt, hogy szabadon és természetesen fuss, és közben a lábfej azon izmait is erősíti, amik egy hagyományos cipőben nem funkcionálnak. Mind a talp, mind a felsőrész kialakításánál erre törekedtek. Egy érdekes cikk erről a cipőről: napimagazin.hu >>

Sanyosz-ról itt >> futo.blog.hu

Reklámok